Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach oferują usługi napraw wagonów towarowych wszystkich typów.
Poniżej przedstawiamy możliwości techniczno – produkcyjne naszego zakładu:
1. Przeglądy i naprawy okresowe główne i rewizyjne wagonów towarowych, a w szczególności wagonów serii:
- E węglarek budowy normalnej,
- F węglarek budowy specjalnej,
- G krytych budowy normalnej,
- H krytych budowy specjalnej,
- K platform na osiach budowy normalnej,
- R platform na wózkach budowy normalnej,
- S platform na wózkach budowy specjalnej,
- T z otwieranym dachem,
- U specjalnych,
- Z wagonów cystern.
2. Naprawa typowych zespołów, podzespołów i elementów oraz części powierzonych do naprawianych wagonów:
a. układy hamulcowe z zaworami typu Oerlicon (z przystawkami i zaworami ważą
cymi), Knorr, w tym:
- regeneracja części układów hamulcowych,
- modernizacja zaworów (Est3e na Est3f) i układów hamulcowych,
b. układy biegowe - wózki, zestawy kołowe (o rozstawie 1435mm) i maźnice,
usprężynowienie wózków, w tym:
- regeneracja części układów biegowych,
- obręczowanie zestawów kołowych,
- przetaczanie zarysu zestawu kołowego,
- zapracowywanie kół bosych i monobloków na oś,
- modernizacja węzłów tłumiących wózków (25TN na 26 TN)
c. urządzenia cięgłowo - zderzne,
- regeneracja zderzaków o skoku 75 i 105mm,
- regeneracja podstaw, haków i cięgieł urządzeń cięgłowych,
- regeneracja i wykonywanie prowadników haków cięgłowych,
d. podwozia,
- naprawa poprzez: spawanie pęknięć, wymianę, prostowanie, wstawanie
wstawek elementów konstrukcyjnych,
- wykonywanie detali i części podwozia np. czołownic, ostojnic, podłużnic,
ukośnic, wsporników, belek skrętowych, belek grzbietowych, wideł maźniczych
wagonów dwuosiowych, tulei, sworzni, itp.
- regeneracja części podwozia,
e. nadwozia,
- naprawa poprzez: spawanie pęknięć, wymianę, wstawanie wstawek,
prostowanie elementów konstrukcyjnych,
- wykonywanie dachów i elementów konstrukcyjnych dachów wagonów krytych,
tj. krokwie, poszycie, wzmocnienia,
- wykonywanie osprzętu i ścian bocznych stalowych i aluminiowych wagonów
z rozsuwanymi ścianami bocznymi,
- wykonywanie drzwi w wersji spawanej do wagonów węglarek,
- wykonywanie bortów, kłonic, do wagonów platform,
f. urządzenia zewnętrzne,
- regeneracja i naprawa urz. zewnętrznych poprzez : spawanie pęknięć,
wymianę, wstawanie wstawek, prostowanie elementów konstrukcyjnych,
- wykonywanie nowych elementów urządzeń zewnętrznych: stopnie, pomosty,
uchwyty, wsporniki itp.
g. zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji poprzez piaskowanie, malowanie
konstrukcji farbami: rozpuszczalnikowymi, chemoutwardzalnymi, wodnymi.
3. Uprawnienia TDT:
- do naprawy i modernizacji zbiorników cystern kolejowych wraz z osprzętem do przewozu materiałów niebezpiecznych klasy 2, 3, 8 i 9 wg RID wraz z wyposażeniem obsługowym zbiorników do przewozu materiałów sypkich napełnianych i/lub opróżnianych pod ciśnieniem wyższym niż 0,5 bara,
- do naprawy i modernizacji zbiorników do przewozu materiałów nie zaliczonych jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane i opróżniane
4. Wykonywanie konstrukcji stalowych spawanych również wielkogabarytowych (możliwość załadunku konstrukcji na platformy kolejowe, suwnie umożliwiają udźwig do 20 ton)