Jesteś tutaj: HomeWprowadzenie

Witamy wszystkich zainteresowanych na naszej stronie

 

zdjecia10      Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach oferują usługi napraw wagonów towarowych wszystkich typów. W naszej działalności opieramy się na bogatym doświadczeniu, specjalistycznym potencjale technicznym oraz wysokich kwalifikacjach załogi, co gwarantuje wysoka jakość napraw, terminową realizację zamówień jak również sprawną obsługę serwisową. 

zdjecia1

    W swojej ofercie proponujemy również usługi serwisu mobilnego, co szczególnie w obecnej sytuacji ekonomicznej kraju spowodowanej ogólnoświatowym kryzysem gospodarczym ma szczególne znaczenie ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i ograniczyć koszty napraw taboru poza siedzibą firmy. Naszym klientom oferujemy preferencyjne ceny i atrakcyjne okresy gwarancyjne.

Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach oferują usługi napraw wagonów towarowych wszystkich typów.

 

Poniżej przedstawiamy możliwości techniczno – produkcyjne naszego zakładu:

 

1.Przeglądy i naprawy okresowe główne i rewizyjne wagonów towarowych, 

a w szczególności wagonów serii:

- E    węglarek budowy normalnej,

- F    węglarek budowy specjalnej,

- G   krytych budowy normalnej,

- H   krytych budowy specjalnej,

- K   platform na osiach budowy normalnej,

- R   platform na wózkach budowy normalnej,

- S   platform na wózkach budowy specjalnej,

- T   z otwieranym dachem,

- U  specjalnych,

- Z  wagonów cystern.

 

2.  Naprawa typowych zespołów, podzespołów i elementów oraz części powierzonych do naprawianych wagonów:

           a.  układy hamulcowe z zaworami typu Oerlicon (z przystawkami i zaworami ważą¬

                cymi), Knorr, w tym:

      - regeneracja części układów hamulcowych,

      - modernizacja zaworów (Est3e na Est3f) i układów hamulcowych, 

           b.  układy biegowe - wózki, zestawy kołowe (o rozstawie 1435mm) i maźnice,           

     usprężynowienie wózków, w tym:

       - regeneracja części układów biegowych,

       - obręczowanie zestawów kołowych,

       - przetaczanie zarysu zestawu kołowego,

       - zapracowywanie kół bosych i monobloków na oś,

       - modernizacja węzłów tłumiących wózków (25TN na 26 TN)

           c.   urządzenia cięgłowo - zderzne,

       - regeneracja zderzaków o skoku 75 i 105mm,

       - regeneracja podstaw, haków i cięgieł urządzeń cięgłowych,

       - regeneracja i wykonywanie prowadników haków cięgłowych,

           d.   podwozia,

                - naprawa poprzez: spawanie pęknięć, wymianę, prostowanie, wstawanie            

                   wstawek elementów konstrukcyjnych,

                - wykonywanie detali i części podwozia np. czołownic, ostojnic, podłużnic, 

                  ukośnic, wsporników, belek skrętowych, belek grzbietowych, wideł maźniczych      

                  wagonów dwuosiowych, tulei, sworzni, itp.

                - regeneracja części podwozia, 

           e.  nadwozia,

                - naprawa poprzez: spawanie pęknięć, wymianę, wstawanie wstawek,   

                  prostowanie elementów konstrukcyjnych,

                - wykonywanie dachów i elementów konstrukcyjnych dachów wagonów krytych, 

                  tj. krokwie, poszycie, wzmocnienia,

                - wykonywanie osprzętu i  ścian bocznych stalowych i aluminiowych wagonów 

                  z rozsuwanymi ścianami bocznymi,

     - wykonywanie drzwi w wersji spawanej do wagonów węglarek,

     - wykonywanie bortów, kłonic, do wagonów platform,

           f.  urządzenia zewnętrzne,

               - regeneracja  i naprawa urz. zewnętrznych poprzez : spawanie pęknięć,                   

                 wymianę, wstawanie wstawek, prostowanie elementów konstrukcyjnych,

               - wykonywanie nowych elementów urządzeń zewnętrznych: stopnie, pomosty, 

                 uchwyty, wsporniki itp.  

 g.  zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji poprzez piaskowanie, malowanie

      konstrukcji farbami: rozpuszczalnikowymi, chemoutwardzalnymi, wodnymi.  

 

3.  Uprawnienia TDT:

   - do naprawy i modernizacji zbiorników cystern kolejowych wraz z osprzętem do 

     przewozu materiałów niebezpiecznych klasy 2, 3, 8 i 9 wg RID wraz z 

     wyposażeniem obsługowym zbiorników do przewozu materiałów sypkich

     napełnianych i/lub opróżnianych pod ciśnieniem wyższym niż 0,5 bara,

  - do naprawy i modernizacji zbiorników do przewozu materiałów nie zaliczonych 

     jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane i opróżniane 

 

4.  Wykonywanie konstrukcji stalowych spawanych również wielkogabarytowych 

     (możliwość załadunku konstrukcji na platformy kolejowe, suwnie umożliwiają udźwig  

     do 20 ton).

 

              W naszej działalności opieramy się na bogatym doświadczeniu, specjalistycznym potencjale technicznym oraz wysokich kwalifikacjach załogi, co gwarantuje wysoka jakość napraw, terminową realizację zamówień jak również sprawną obsługę serwisową.

W swojej ofercie proponujemy również usługi serwisu mobilnego, co szczególnie w obecnej sytuacji ekonomicznej kraju spowodowanej ogólnoświatowym kryzysem gospodarczym ma szczególne znaczenie ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i ograniczyć koszty napraw taboru poza siedzibą firmy. Naszym klientom oferujemy preferencyjne ceny i atrakcyjne okresy gwarancyjne.